Optimaal gebruik van social media voor fotografen
Sean Tucker werd benaderd om zijn mening te geven over social media op een school. Uit onderzoek bleek namelijk dat ‘professioneel YouTuber’ op de vierde plaats stond van carrièrewensen bij jongeren in Engeland.
Het gaf Tucker stof tot nadenken. en daarom deelt hij zijn visie en advies met ons.
1. YouTube als belangrijkste inkomstenbron is niet eenvoudig. Soms kan een groot aantal volgers je helpen aan klanten, maar het belangrijkste is dan nog de kwaliteit van je werk.
2. We begrijpen de algoritmes niet, en ze veranderen steeds. Uiteindelijk staan de adverteerders centraal.
3. Je moet een dikke huid én een lange adem hebben. Laat je niet te erg beïnvloeden door anderen.
4. De aantallen zijn niet zo belangrijk als ze lijken. Veel volgers betekent niet perse dat je goed bent.
5. Authenticiteit is belangrijk! Een zoektocht naar beroemdheid is daar moeilijk mee te combineren.
Overigens is social media een ruim begrip, het is maar de vraag of je YouTube daar wel of niet onder rekent.