Olympus: focus komende 5 jaar op OM-D en Pro-objectieven
In zijn Corporate Strategic Plan geeft Olympus volgens 43Rumors toe dat zijn Imaging-bedrijfsonderdeel de verwachte doelstellingen uit het vorige, gepubliceerde meerjarenplan van 2013 niet ingelost heeft. Voor de komende periode heeft Olympus zich ten doel gesteld om met zijn Imaging-divisie binnen vijf jaar 'break-even' te draaien.
Focus op high-end
Olympus geeft in zijn 5-jarenplan ook aan hoe ze dat willen klaarspelen. Zo gaat Olympus zich vanwege de verder krimpende cameramarkt richten op duurdere camera's en objectieven. Specifiek worden daarbij de OM-D-serie en Olympus' Pro-objectieven genoemd, maar ook de Pen-F is wat betreft prijsstelling een trendbreuk met eerdere modellen. Het bedrijf wil zich terugtrekken uit de markt voor goedkope compactcamera's en zegt zich vooral te richten op een 'specifieke groep van gebruikers, ook al is die groep mogelijk klein.'
Ook gaat het bedrijf initiatieven ontplooien in nieuwe markten, zonder in te gaan op welke markten dat kunnen zijn. De Stylus Tracker, die Olympus volgens geruchten van plan is te introduceren, zou onderdeel uitmaken van Olympus' uitbreiding naar nieuwe markten. Het nieuwe Corporate Strategic Plan kan op de website van Olympus in pdf-vorm opgehaald worden.