NATUURMONUMENTEN LANCEERT CAMPAGNE VOOR BETERE NATUURBESCHERMING

Redactie DIGIFOTO Pro 395

 In de nieuwste campagne van Natuurmonumenten, de strategie werd ontwikkeld door Meute en Blyde Benelux (B Corp), in samenwerking met Wefilm Creative Agency, CIRCUS en Jalt, roepen honderden boswachters op tot een krachtenbundeling met natuurliefhebbers. In aanloop naar de verkiezingen vragen de boswachters van Natuurmonumenten alle Nederlanders om de natuur beterschap te wensen en daarmee de politiek op te roepen om de natuur beter te beschermen. Op 17 oktober publiceerden de boswachters een manifest met daarin concrete acties voor natuurherstel, gericht aan het volgende kabinet. Ze ontvingen veel bijval, en roepen Nederland nu via een korte film en publieksactivatie op om samen met hen in actie te komen. Meute is verantwoordelijk voor de politieke doorvertaling.

Bekijk hier de landelijke video-oproep namens honderden boswachters van Natuurmonumenten

Via natuurmonumenten.nl/beterschap kunnen natuurliefhebbers een beterschapskaart sturen en de politiek oproepen om haar beter te beschermen. De kaarten zijn tevens beschikbaar in bezoekerscentra en natuurgebieden van Natuurmonumenten. Boswachters delen ook zelf lokale oproepvideo's waarin de noodkreet van 'hun' natuurgebied aan bod komt. Natuurmonumenten verzamelt de beterschapswensen en gaat deze tijdens de coalitievorming aanbieden bij onze nieuwe politieke leiders om duidelijk te maken dat de natuur dringend behoefte heeft aan actie.

Nynke Geus- van den Broek (Blyde Benelux) en Ruben Cusell (Wefilm Creative Agency): "Iedereen herkent het geluk en de rust van een bos- of strandwandeling. De natuur zorgt elke dag voor ons. Die relatie zou wederkerig moeten zijn nu de natuur zorg nodig heeft. Het gaat echt niet goed met de Nederlandse natuur, dus nu is het aan ons om voor haar op te staan. Daarom wensen we de natuur massaal beterschap en roepen we het nieuwe kabinet op om onze prachtige Nederlandse natuur beter te beschermen." 

Stem van natuurliefhebbers essentieel #beterschapnatuur

Klimaatverandering, stikstof, droogte en de vervuiling van ons water bedreigen de natuur: ze verdroogt, verarmt en verdwijnt. Honderden boswachters van Natuurmonumenten luidden onlangs de noodklok richting politiek en doen nu een beroep op natuurliefhebbers om daarbij te helpen. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat 86 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid de natuur beter moet beschermen. “Dat hebben we gemerkt”, zegt Natuurmonumenten Boswachter Natascha Hokke. “Na publicatie van ons manifest ontvingen we ontzettend veel steunbetuigingen en vroegen veel mensen hoe ze ons kunnen helpen. Ook zij maken zich oprecht zorgen over de natuur in Nederland en vinden dat de politiek in actie moet komen. De tijd van beterschap belóven is voorbij. Daarom willen we nu de krachten bundelen, want samen staan we sterk!” In een gezamenlijke film en via lokale oproepen vragen boswachters nu aan alle Nederlanders om hun stem te laten horen, de natuur beterschap te wensen en de politiek op te roepen de natuur beter te beschermen.

‘Mother nature is our CEO’

Boswachters werken keihard om de natuur gezond te maken en te houden. Zij zien elke dag dat zij het zwaar heeft en, ondanks hun harde werk, steeds verder verslechtert. Daarom staan zij massaal op en bundelen ze de krachten met natuurliefhebbers in Nederland. Geus – van den Broek: “Onze liefde voor de natuur zit diep: we maakten mother nature bijna drie jaar geleden dan ook heel bewust onze nieuwe CEO van Blyde. Dat we nu samenwerken met dit bevlogen team om te strijden voor een voor de natuur zo positief mogelijk coalitieakkoord is van wezenlijk belang. In een tijd waarin de meerderheid van de Nederlanders doordrongen is van de noodzaak om goed voor onze natuur te zorgen, is het fijn om een handelingsperspectief te kunnen bieden. Niets doen is geen optie; je kunt je op een positieve manier uitspreken door de natuur beterschap te wensen en het nieuwe kabinet dringend op te roepen om beloftes waar te maken. Dit is hét moment om de natuur beter te beschermen, want nu kan ze nog herstellen. Het is een geïntegreerde campagne en er staat voor komende tijd nog meer op de agenda. Op naar beterschap!”

Creditlijst campagne

Opdrachtgever: Natuurmonumenten

Strategie en concept: Meute en Blyde Benelux (B Corp) in samenwerking met Wefilm Creative Agency

Publieksactivatie & pr: Blyde Benelux (B Corp)

Politieke campagne: Meute

Campagnefilm: Wefilm Creative Agency

Ontwerp campagnemiddelen: CIRCUS

Online activatie: Jalt

Hoe het werkt | Wens de natuur beterschap, en roep de politiek op de natuur te beschermen

  • Via natuurmonumenten.nl/beterschap kunnen Nederlanders een digitale kaart sturen om de natuur beterschap te wensen en zo de politiek oproepen de natuur beter te beschermen. 
  • In de bezoekerscentra en natuurgebieden van Natuurmonumenten zijn gedrukte exemplaren beschikbaar. De kaarten zijn CO2-neutraal en met bio-inkt gedrukt op FSC Mix papier.
  • Natuurmonumenten verzamelt de beterschapswensen voor de natuur en biedt deze, tijdens de coalitievorming, aan bij onze nieuwe politieke leiders om duidelijk te maken dat de natuur behoefte heeft aan actie.

Waarom een beterschapskaart sturen? De natuur zorgt altijd voor ons en heeft nu dringend onze hulp nodig. Ze heeft het zwaar. Ze verdroogt, verarmt en verdwijnt in hoog tempo. Sluit je aan bij de boswachters en sta op voor de natuur!

Ook interessant:

Lees hier: Wereldpremière nieuwe Peugeot E-3008 op Autoshow van Zürich

Lees hier: ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands

afbeelding van jasmijn.clipboardmedia@gmail.com

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie