Bij deze ijskraam betalen influencers dubbel
Visie ijskraam
'As east coast transplants we quickly learned that it was easier to sell a script in this town than find good quality soft serve ice cream. How could it be so difficult? If you’re gonna treat yourself, treat yourself!'. Dat is de motivatie achter CVT Soft Serve. Een gezin dat met hun ijskraam door heel Los Angeles rijdt om hun authentieke 'soft serve' ijs aan mensen aan te bieden. Het merk is behoorlijk bekend en komt vaak voor op Instagram, Pinterest en Facebook.
Maar de reputatie van het bedrijf heeft een keerzijde. Eigenaar Joe Nicchi wordt steeds vaker gebombardeerd met verzoeken om gratis ijs in ruil voor 'exposure' op Instagram.
Oplossing op Social Media
De eigenaar bereikte vorige week zijn grens, toen hij aan VICE vertelde dat een influencer (wiens naam niet genoemd wordt) hem vroeg om een evenement te organiseren voor 300 mensen ... voor 'exposure'. Dat is het moment waarop hij een nieuw beleid aankondigde via (ironisch genoeg) het Instagram-account van de truck: iedereen die gratis om een $4 ijsje vraagt, betaalt $8.
Nicchi, wiens ijs populair is bij beroemdheden, waaronder acteur Bill Murray, geeft aan dat het gezin enkel positieve opmerkingen en reacties op zijn nieuwe beïnvloedersbeleid heeft gekregen.
'Het maakt ons echt niet uit of je een Influencer bent of hoeveel volgers je hebt,' leest het bijschrift van de foto op Social media. 'We zullen je nooit een gratis ijsje geven in ruil voor een bericht op je sociale media-pagina.'
De post is ondertussen op de voorpagina van Reddit verschenen en de boodschap is op online publicaties over de hele wereld behandeld en zowat iedereen die ooit om vrij werk is gevraagd in ruil voor 'exposure', voelt zich nu behoorlijk gerechtvaardigd. Want als fotografen kennen we dit verzoek ook. Wie is er niet eens gevraagd om werk te doen voor niets? ..