Dit is waarom professionele fotografie op je website belangrijk is
Laat zien wat je bedrijf doet
Met foto’s kun je in één oogopslag weergeven wat je bedrijf doet. Het maakt daarbij niet uit of je een product of dienst verkoopt. Als je naar een website gaat, zie je vaak direct al een headerbeeld. Nog voordat je de tekst op de website leest, weet je al welke producten of diensten het bedrijf levert. En dat is ontzettend belangrijk! Zeker als je bedenkt dat je binnen een aantal seconden de aandacht van de bezoeker moet trekken. Een website dat dit goed doet is Lanova, waar je voor thuis een laadpaal kunt kopen. Het eerste beeld dat je ziet, is een laadpaal op de oprit bij iemand thuis. Direct duidelijk wat je kunt kopen dus!
Zorgt voor herkenbaarheid
Professionele foto’s hebben één stijl. Het maakt daarbij niet uit wat voor stijl, als alle foto’s maar binnen die stijl passen. Zo zorg je er ook voor dat je potentiële klanten je bedrijf aan enkel de fotografie al herkent! Het is dus belangrijk om een fotografiestijl te ontwikkelen die past bij wat je als bedrijf wil uitstralen. Zo kun je er in fotografie ook voor kiezen om de huisstijlkleuren terug te laten komen.
Maakt je website betrouwbaar
Professionele fotografie maakt je website betrouwbaar. Zeker als je er menselijke foto’s aan toevoegt. Denk aan de over ons pagina, waarop een foto te zien is van het hele team. Of de contactpagina, waar een menselijke foto op staat. Zo weet de bezoeker direct wie hij aan de lijn krijgt! Dit principe zie je vaak terugkomen bij makelaarskantoren.
Onderscheidend van je concurrenten
Een belangrijke reden om voor professionele fotografie te kiezen en niet voor stockfotografie, is je onderscheidend vermogen. Stockfotografie is voor iedereen beschikbaar, dus óók voor je concurrenten. Dat betekent dat je onderscheidend vermogen direct vermindert als je beiden dezelfde standaard foto’s gebruikt. Je ziet dat stockfoto’s vooral gebruikt worden bij de verkoop van diensten; het kan lastig zijn om een dienst vast te leggen op beeld. Als dat het geval is, kun je juist de aandacht vasthouden met menselijke foto’s. Denk bijvoorbeeld aan marketingbureaus. Marketing als dienst vastleggen is lastig, maar je kunt er dan ook voor kiezen om een medewerker te fotograferen die aan het werk is.
Past bij de boodschap
Goede fotografie past bij de tekst op de website; het versterkt elkaar. Dit versterkende effect is direct de laatste reden om voor professionele fotografie te kiezen. Professionele foto’s passen bij de inhoud van de tekst. Een website waarop dit goed te zien is, is de website van Ferex. Het bedrijf heeft composiet rijplaten geïntroduceerd. Dit is nieuw, wat betekent dat het wat uitleg vereist. De professionele foto’s die zij gebruiken op de pagina Rijplaten huren Ferex, passen goed bij de tekst.
Kortom, professionele fotografie op de website zorgt ervoor dat de bezoeker snel weet wat het bedrijf doet en houdt de aandacht vervolgens vast. Genoeg redenen om te kiezen voor professionele fotografie!