OPPO en National Geographic lanceren storytelling-campagne en verkennen aardse landschappen en kleuren

National Geographic-fotograaf Keith Ladzinski legt Mojave-woestijn vast met OPPO Find X3 Pro

Redactie DIGIFOTO Pro 862
OPPO start een samenwerking met National Geographic als storytelling-partner. Het doel van de nieuwe ‘Out of This World Colours’-campagne is om de meest rijke en levendige landschappen op aarde vast te leggen met behulp van OPPO’s 10-bits Full Path Colour Management System, verwerkt in de nieuwste OPPO Find X3 Pro 5G-smartphone.

Als onderdeel van het project verkende de bekroonde fotograaf Keith Ladzinski de Californische Mojave-woestijn door de lens van dit toestel. De campagne is deze hele maand te volgen via de online kanalen van National Geographic en OPPO. Gebruikers van de OPPO Find X3 Pro 5G worden door OPPO en National Geographic opgeroepen om op een eigen ontdekkingsreis te gaan, creaties te delen en anderen te inspireren via #OutOfThisWorldColours.

Verkenning vormt de kern van OPPO’s identiteit. Het innovatieve 10-bits kleurbeheersysteem van de OPPO Find X3 Pro 5G brengt tot 1 miljard kleuren tot leven, van camera tot scherm. Maggie Xue, President van OPPO West-Europa licht toe: “We zijn altijd gedreven door nieuwsgierigheid en verkenning, zowel vanuit het individu als het bedrijf. Onze laatste reis als onderdeel van het ‘Uncover Antarctica’-project met National Geographic was een enorm succes, waarmee we zowel verkenning als technologie konden combineren om een ​​verhaal te creëren dat echt opvalt. We zijn verheugd om onze samenwerking voort te zetten met de ‘Out of This World Colours’-campagne, om te laten zien hoe ons toonaangevende kleurbeheersysteem de ware schoonheid van de natuur kan vastleggen en weergeven in 1 miljard kleuren. We zijn enorm blij met het resultaat. Keith is een indrukwekkende fotograaf die de Mojave-woestijn werkelijk tot leven heeft gebracht door middel van onze technologie.’’

Keith Ladzinski, National Geographic-fotograaf, zegt: “Het vastleggen van kleur en detail is een van de fundamenten van fotografie. Samenwerken met OPPO was een geweldige kans om nieuwe beeldinnovaties uit te proberen. We delen allebei een brandende passie voor het verkennen, creëren en ontdekken van unieke momenten en ervaringen. Het was een feest om de Mojave-woestijn te fotograferen met de OPPO Find X3 Pro 5G. Dankzij de RAW-beeldvormingsmogelijkheden kun je levendige details in landschappen vastleggen in maar liefst 1 miljard kleuren. Het resultaat is werkelijk verbluffend, ongelooflijk dat de beelden zijn geschoten met zo’n compact toestel binnen handbereik.’’

Over Keith Ladzinski

Keith Ladzinski is een zeer gerespecteerd fotograaf en heeft talloze awards in de wacht gesleept bij onder andere PDN, The International Library of Photography en National Geographic. Na 11 verhalen te hebben gefotografeerd voor National Geographic en meer dan 100 gerenommeerde andere publicaties, biedt hij een uniek perspectief door het landschap en het verbluffende kleurenpalet van de Mojave-woestijn vast te leggen.

Out of This World Colours: achter de schermen

Met OPPO Find X3 Pro als zijn hoofdcamera heeft Keith de Mojave-woestijn verkend om unieke momenten en landschappen te vinden en deze tot in de kleinste details vast te leggen. In de ‘Behind the Scenes’-video van de campagne documenteert Keith zijn proces vanaf aankomst op locatie tot aan het fotograferen op verschillende manieren en vanuit diverse invalshoeken.

Met behulp van zowel de omgeving als de innovatieve quad-camera van de OPPO Find X3 Pro 5G slaagde Keith erin de sfeer en het mysterie van de locatie vast te leggen en een buitenaards resultaat te creëren. Dankzij de 10-bits kleurverwerking van het toestel kon Keith de levendige kleuren van de woestijn tot leven brengen in zowel foto’s als video’s.

Bovendien past de smartphone dankzij het compacte formaat in krappe ruimtes waar traditionele camera’s niet kunnen komen, wat leidt tot unieke opnamen waarbij de camera door kleine doorgangen beweegt. Keith gebruikte de smartphone in professionele opstellingen, waaronder bewegende dia’s voor vloeiende, brede opnames van landschappen of gedetailleerde, rijke close-ups van texturen en natuurlijke mineralen.

De campagne

De campagne ‘Out of This World Colours’ is op 12 april van start gegaan en zal een maand lang Keiths fotografiereis met de OPPO Find X3 Pro 5G presenteren aan de hand van een serie van foto’s, video’s en beelden achter de schermen. De campagne zal worden tentoongesteld via de (social media) kanalen van National Geographic en OPPO onder de noemer #OutOfThisWorldColours.

OPPO en National Geographic dagen OPPO Find X3 Pro-eigenaren uit hun eigen buitenaardse creaties vast te leggen, geïnspireerd door Keiths avonturen. Via de hashtags #OutOfThisWorldColours en #ShotOnOPPO kunnen gebruikers hun eigen kleurrijke ontdekkingen onthullen via social media en inspiratie halen uit vele anderen die meedoen.

Aan de slag met de OPPO Find X3 Pro

De redactie van DIGIFOTO mocht eerder al aan de slag met OPPO's nieuwste flagshipmodel en was zeer te spreken over de prachtige beeldkwaliteit in zowel de video's als foto's gemaakt met de smartphone. De bevindingen en het uiteindelijke oordeel lees je binnenkort in DIGIFOTO Magazine
afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie