Lytro bevestigt exit uit consumentenmarkt
De beslissing om de productie af te bouwen werd genomen tijdens de bestuursvergadering die op 29 januari 2015 plaatsvond. In zijn blogposting op Backchannel zegt Rosenthal dat hij het moeilijk vond het voorstel om te stoppen met Lytro-consumentencamera's op de vergadering mede te delen. Lytro had namelijk net met een investeringsronde 50 miljoen dollar opgehaald, gebaseerd op een plan voor een consumentenstrategie. In 2013 had het bedrijf al een tweede ontslagronde aangekondigd.
Lytro Immerge
Mark Flynn van GSV Capital was de eerste die sprak na de presentatie van het voorstel: "We hebben in Lytro geïnvesteerd omdat we enthousiast zijn over het potentieel van lichtveldtechnology en we geloven in het team, niet per se omdat we in de markt voor consumentenelektronica willen zitten. Als je denkt dat je een beter plan hebt, maak het dan waar." Besloten werd alle aandacht en ontwikkelcapaciteiten aan te wenden om te technologie geschikt te maken voor productiebedrijven van virtual reality en filmmaatschappijen. Dat culmineerde in november 2015 in de aankondiging van het Lytro Immerge-vr-videosysteem.
Consumentenproducten
De eerste Lytro-camera, uitgebracht in 2011, was een baanbrekend product vanwege de gebruikte lichtveldsensor die het mogelijk maakte de focus na het nemen van een foto aan te passen. De beperkte resolutie, de hoge prijs en de noodzaak van een viewer om de foto's te bekijken deden het product de das om. In 2014 probeerde Lytro het weer met de Lytro Illum, maar ook die vond geen tractie in de markt.