Een marketingcampagne over jezelf als fotograaf
Marketingcampagne over jezelf
Veel e-mails naar grote opdrachtgevers of art directors belanden helaas in de prullenbak. Je zult toch een andere manier moeten vinden om je portfolio onder de aandacht te brengen. Daarom ging de Canadese fotograaf Aric Guité een samenwerking aan met een reclamebureau in Toronto. Samen creëerden ze een complete marketingcampagne die volledig om de fotograaf draaide: #collabwitharic.
Met wie wil je samenwerken?
Reclamebureau Havas Worldwide Toronto vroeg Aric een lijst op te stellen van de 30 art directors waar hij graag mee samen zou willen werken en een foto uit hun Instagram-feed te kiezen. Aric zou dan een foto maken die een aanvulling is op de bestaande foto en beide creaties delen op Instagram. In het onderschrift noemde hij de bepaalde partij en vroeg om een samenwerking.
Resultaten
De campagne heeft enorm goed gewerkt. 65% van de benaderde art directors heeft gereageerd en 20% wil graag met Aric werken.
Lees ook: Hoe krijg je meer volgers op Instagram?