Een marketingcampagne over jezelf als fotograaf

Instagram marketingcampagne over jezelf

Een marketingcampagne over jezelf als fotograaf

Fabienne Keijzer 2759
Om ervoor te zorgen dat je portfolio opvalt bij grote opdrachtgevers, is een ouderwetse e-mail soms niet de beste manier. Er zijn tegenwoordig talloze platformen waar je dat beter kunt doen. Daarom pakte de Canadese fotograaf Aric Guité het groots aan via Instagram.

Marketingcampagne over jezelf 

Veel e-mails naar grote opdrachtgevers of art directors belanden helaas in de prullenbak. Je zult toch een andere manier moeten vinden om je portfolio onder de aandacht te brengen. Daarom ging de Canadese fotograaf Aric Guité een samenwerking aan met een reclamebureau in Toronto. Samen creëerden ze een complete marketingcampagne die volledig om de fotograaf draaide: #collabwitharic.

Met wie wil je samenwerken? 

Reclamebureau Havas Worldwide Toronto vroeg Aric een lijst op te stellen van de 30 art directors waar hij graag mee samen zou willen werken en een foto uit hun Instagram-feed te kiezen. Aric zou dan een foto maken die een aanvulling is op de bestaande foto en beide creaties delen op Instagram. In het onderschrift noemde hij de bepaalde partij en vroeg om een samenwerking.

Resultaten 

De campagne heeft enorm goed gewerkt. 65% van de benaderde art directors heeft gereageerd en 20% wil graag met Aric werken.

marketingcampagne over jezelf

Lees ook: Hoe krijg je meer volgers op Instagram? 

afbeelding van Fabienne Keijzer

Fabienne Keijzer | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Fabienne