Canon Europe en Van Gogh Museum sluiten driejarig partnership
Persbericht
Een innovatieve partner als Canon Europe – marktleider op het gebied van digital imaging - kan nuttige kennis en kunde brengen om het museum te ondersteunen bij de verdere ontwikkeling van deze activiteiten.
Canon heeft, net als het Van Gogh Museum, een sterke internationale reputatie en een lange staat van dienst. De sponsoring van het Van Gogh museum past geheel in de traditie van Canon’s lange geschiedenis in het ondersteunen van kunst en cultuur in Europa. Daarnaast heeft het Van Gogh Museum een grote doelgroep van buitenlandse bezoekers. Het museum richt zich met haar presentaties ook nadrukkelijk op het buitenland, zoals Japan, het thuisland van Canon.
'De match tussen beide organisaties is duidelijk', zegt Adriaan Dönszelmann, zakelijk directeur van het Van Gogh Museum. 'Zowel het Van Gogh Museum als Canon zijn internationale A-merken met een sterke band met Japan. Zoals Van Gogh speelde met licht en kleur, zie ik veel verwantschap tussen wat fotografen doen in hun werk.'
Rokus van Iperen, President & CEO van Canon Europe, Middle East and Africa: 'Canon gelooft in de kracht van het beeld en bij het Van Gogh Museum draait alles om de impact die beelden, in het bijzonder schilderijen, hebben op de toeschouwer. Het Van Gogh Museum is niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd een toonaangevend museum. We zijn dan ook erg trots dat we verbonden zijn met een internationaal gerenommeerd instituut en dat we onze expertise aan kunnen bieden op het gebied van digital imaging.'
V.l.n.r.: De heer Axel Rüger, directeur Van Gogh Museum, de heer Rokus van Iperen, President & CEO, Canon Middle East and Africa en de heer Joop van Boerdonk, Algemeen Directeur Canon Nederland in het Van Gogh Museum bij een zelfportret van Vincent van Gogh © Koen Suyk