Adobe maakt kledinglijn rondom slechte stockbeelden
Stockbeelden, daar is al heel veel over geschreven. Iedereen kent bepaalde beelden, die door talloze bedrijven over heel de wereld gebruikt worden om hun zakelijke boodschap serieus over te brengen. Vaak zijn deze beelden ontzettend cliché en gaan ze aan hun oorspronkelijke boodschap voorbij. De mensen op deze beelden zijn soms zelf echte bekendheden geworden, doordat de foto’s al jaren overal opduiken.
Helpdesk
Adobe ziet dit in en brengt op basis van een selectie slechte stockbeelden een kledinglijn op de markt. Zo zien we een t-shirt met daarop een man die zich enorm frustreert aan zijn computer, een stel computerende bejaarden én een vrolijke salade-etende jaren-90-mevrouw. En als klap op de vuurpijl zien we een kledingstuk met de overbekende helpdesk-mevrouw die je als je niet uitkijkt op elke uithoek van het internet tegenkomt. Nu dus ook op een t-shirt!
Veranderen
Al met al een ontzettend leuk idee van Adobe. Het idee erachter is dat deze beelden de ‘oude’ wereld van de stockfotografie laten zien. Een wereld die Adobe met hun service Adobe Stock wil veranderen.