10 schokkende foto's in advertenties
De kracht van het beeld blijkt maar weer eens als foto's gebruikt worden in advertentiecampagnes. Om mensen wakker te schudden worden soms foto's gebruikt waar je even over na moet denken, maar sommige beelden zijn ook behoorlijk realistisch. Daarom onze waarschuwing: schokkende beelden!

Childhood ends when work begins (de kindertijd eindigt als het werk begint). Campagne tegen kinderarbeid (Portuguese Association for Victim Support (APAV)

Your child is what you eat (je kind is wat jij eet). Campagne om eetgewoonten van zwangere en zogende moeders te verbeteren. Brazilian Society of Pediatricians (SPRS)

Don't talk when she drives (bel haar niet als ze in de auto rijdt). Campagne tegen gebruik smartphone tijdens het autorijden (India)

Liking isn't helping, be a volunteer, change a life (Leuk vinden helpt niet, wordt vrijwilliger, red een leven). Campagne om aan te tonen dat het 'liken' op social media niet genoeg is. (Singapore)

Stop the violence, drive safe (stop het geweld, rijd veilig). Campagne tegen het onder invloed van alcohol deelnemen aan het verkeer. (Brazilië)

Till Death do us part (Tot de dood ons scheidt). Campagne tegen huiselijk geweld. (APAV, Portugal)

What you waste in two minutes is what she lives on for 2 days (wat u verspilt in 2 minuten is waar zij 2 dagen van moet leven). Campagne tegen het versplillen van water (tijdens het tandenpoetsen). (Colgate-Palmolive)

When you see tuna, imagine it’s a panda (als je tonijn ziet, stel je voor dat het een panda zou zijn). Campagne tegen de dubbele standaard betreft het doden/eten van dieren. (Ogilvy & Mather, Singapore)

Buckle up, Stay alive (doe je veiligheidriem om, blijf in leven). (SAAQ, Canada)

Hver ekur pér heim um hátidarnar? (Hoe kom jij thuis na het stappen? Per taxi, politieauto, ambulance of lijkwagen?) Campagne om niet auto te rijden als je gedronken hebt. (IJsland)