10 schokkende foto's in advertenties

10 schokkende foto's in advertenties

10 schokkende foto's in advertenties

Mark Moed 3522
De kracht van het beeld blijkt maar weer eens als foto's gebruikt worden in advertentiecampagnes. Om mensen wakker te schudden worden soms foto's gebruikt waar je even over na moet denken, maar sommige beelden zijn ook behoorlijk realistisch. Daarom onze waarschuwing: schokkende beelden!
10 schokkende foto's in advertenties

Childhood ends when work begins (de kindertijd eindigt als het werk begint). Campagne tegen kinderarbeid (Portuguese Association for Victim Support (APAV)
10 schokkende foto's in advertenties

Your child is what you eat (je kind is wat jij eet). Campagne om eetgewoonten van zwangere en zogende moeders te verbeteren. Brazilian Society of Pediatricians (SPRS)
10 schokkende foto's in advertenties

Don't talk when she drives (bel haar niet als ze in de auto rijdt). Campagne tegen gebruik smartphone tijdens het autorijden (India)
10 schokkende foto's in advertenties

Liking isn't helping, be a volunteer, change a life (Leuk vinden helpt niet, wordt vrijwilliger, red een leven). Campagne om aan te tonen dat het 'liken' op social media niet genoeg is. (Singapore)
10 schokkende foto's in advertenties

Stop the violence, drive safe (stop het geweld, rijd veilig). Campagne tegen het onder invloed van alcohol deelnemen aan het verkeer. (Brazilië)
10 schokkende foto's in advertenties

Till Death do us part (Tot de dood ons scheidt). Campagne tegen huiselijk geweld. (APAV, Portugal)
10 schokkende foto's in advertenties

What you waste in two minutes is what she lives on for 2 days (wat u verspilt in 2 minuten is waar zij 2 dagen van moet leven). Campagne tegen het versplillen van water (tijdens het tandenpoetsen). (Colgate-Palmolive)
10 schokkende foto's in advertenties

When you see tuna, imagine it’s a panda (als je tonijn ziet, stel je voor dat het een panda zou zijn). Campagne tegen de dubbele standaard betreft het doden/eten van dieren. (Ogilvy & Mather, Singapore)
10 schokkende foto's in advertenties

Buckle up, Stay alive (doe je veiligheidriem om, blijf in leven). (SAAQ, Canada)
10 schokkende foto's in advertenties

Hver ekur pér heim um hátidarnar? (Hoe kom jij thuis na het stappen? Per taxi, politieauto, ambulance of lijkwagen?) Campagne om niet auto te rijden als je gedronken hebt. (IJsland)
afbeelding van Mark Moed

Mark Moed | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Mark